Zagórze Śląskie /
dolnośląskie
Kładka dla pieszych nad Jeziorem Bystrzyckim w Zagórzu Śląskim
0
Głosów
Inwestor
Gmina Walim
Wykonawca
-
Projektant
-
Kładka dla pieszych w Zagórzu Śląskim, to najdłuższa w Polsce, wisząca kładka o konstrukcji wstęgowej, a zarazem jedyna wieloprzęsłowa. Łączy brzegi Jeziora Bystrzyckiego. Atrakcję stanowi wyposażenie kładki. Ustawiona luneta, pozwala podziwiać piękne krajobrazy okalające malowniczo położone Jezioro Bystrzyckie oraz wynurzający się z Góry Choina Zamek Grodno. Ławki, posadowione w najszerszych miejscach, zachęcają do odpoczynku, nie tylko pięknym widokiem, ale także multimedialnym wyposażeniem, modułami dźwiękowymi i podświetleniem LED. W ławkach zamontowano urządzenia umożliwiające odtwarzanie efektów dźwiękowych, tj. odgłosy ptaków i szumu wody, zapowiedziane wcześniej przez lektora. Usłyszymy je po naciśnięciu przycisku. Ciekawe jest także oświetlenie w balustradzie kładki z możliwością zmiany kolorów.
Kładka jest konstrukcją dwuprzęsłową, wstęgową o rozpiętości przęseł od 22,00 do 80,00 metrów i całkowitej długości prawie 126 metrów. Pomost, o wysokości konstrukcyjnej 0,32 metra i szerokości podstawowej 2,40 metra, zwiększającej się do 4,90 metra w miejscach platform widokowych, został wykonany z 49 prefabrykowanych elementów żelbetowych. Długość modularna elementu to 2 m, a kształt dostosowano do szerokości, uwzględniając lokalne poszerzenia kładki. Masa pojedynczych prefabrykatów wynosi od 1,6 do 3,9 tony. Żelbetowe prefabrykaty pomostu ułożone zostały na 4 linach nośnych. Kładka osadzona jest na dwóch podporach brzegowych oraz jednej pośredniej. Jako ciekawostkę można podać, iż kładka powstała z ponad 1000 ton betonu, a więc tylu, ile waży ok. 10 lokomotyw, 25 samochodów ciężarowych, 500 samochodów osobowych czy też 200 słoni.
Kładka jest konstrukcją dwuprzęsłową, wstęgową o rozpiętości przęseł od 22,00 do 80,00 metrów i całkowitej długości prawie 126 metrów. Pomost, o wysokości konstrukcyjnej 0,32 metra i szerokości podstawowej 2,40 metra, zwiększającej się do 4,90 metra w miejscach platform widokowych, został wykonany z 49 prefabrykowanych elementów żelbetowych. Długość modularna elementu to 2 m, a kształt dostosowano do szerokości, uwzględniając lokalne poszerzenia kładki. Masa pojedynczych prefabrykatów wynosi od 1,6 do 3,9 tony. Żelbetowe prefabrykaty pomostu ułożone zostały na 4 linach nośnych. Kładka osadzona jest na dwóch podporach brzegowych oraz jednej pośredniej. Jako ciekawostkę można podać, iż kładka powstała z ponad 1000 ton betonu, a więc tylu, ile waży ok. 10 lokomotyw, 25 samochodów ciężarowych, 500 samochodów osobowych czy też 200 słoni.
50.750440768974, 16.425611972809