Łęgi /
zachodniopomorskie
Obiekt mostowy o Nr JNI 6150044 przez rzekę Mogilicę w ciągu drogi powiatowej Nr 1066Z
0
Głosów
Inwestor
Powiatowy Zarząd Dróg Świdwin
Wykonawca
Przedsiębiorstwo Budowlano-Transportowe ARBET Sp. z o.o. Stargard
Projektant
Roman Zdrojewski Zakład Projektowo-Realizacyjny Robót Inżynieryjnych Wągrowiec
Dotychczas istniejący obiekt mostowy został wybudowany przed 1945 r. Był mostem betonowym jednoprzęsłowym o pomoście płytowo – żebrowym monolitycznym złożonym z sześciu belek zespolonych płytą grubości około 25 cm. Pomost opierał się na betonowych przyczółkach równoległych do koryta rzeki. Początkowo most miał całkowitą szerokość około 5,5 m, która w trakcie użytkowania została zwiększona do 7,0 m. Stan techniczny ustroju niosącego i podpór mostu był zły, w wyniku czego nośność obiektu została ograniczona do 12 ton. Po analizie możliwych do zastosowania rozwiązań Powiatowy Zarząd Dróg w Świdwinie podjął decyzję o konieczności rozbiórki istniejącego
i budowie nowego obiektu.
W 2017 roku zakończone zostały prace projektowe a w 2018 wybrano wykonawcę robót, którym została firma Przedsiębiorstwo Budowlano-Transportowe ARBET Sp. z o.o. z siedzibą w Stargardzie, ul. Nasienna 4.
Nowy most zaprojektowano na obciążenie klasy B wg PN-85/S – 10030, pozwalające na przejazd pojazdów o masie całkowitej nie przekraczającej 40 T. Jest to obiekt jednoprzęsłowy o długości przęsła 9,2 m, szerokości między stalowymi barieroporęczami 8,50 m. Całkowita szerokość mostu wynosi 9,50 m.
Obiekt posiada żelbetowe przyczółki. Ustrój niosący wykonano z belek strunobetonowych DS 9 zespolonych z płytą żelbetową. Wykonano umocnienie dna rzeki wraz z skarpami i półkami dla płazów i drobnej zwierzyny za pomocą okładziny kamiennej na podłożu betonowym oraz umocnienie koryta rzeki poprzez utworzenie muru oporowego z koszy gabionowych. Skarpy natomiast wraz ze stożkami nasypu drogowego na dojazdach do mostu umocniono okładziną kamienną. Wzdłuż gzymsów mostu zlokalizowano barieroporęcze H2W2B z wypełnieniem w postaci systemowej balustrady o wysokości 1,10 m. Nawierzchnia z elastycznych żywic epoksydowo – poliuretanowych została wykonana na żelbetowych kapach chodnikowych, natomiast nawierzchnia jezdni z betonu asfaltowego ułożona została na termozgrzewalnej papie i warstwie wiążącej z asfaltu lanego. Wykonano również z nawierzchnię jezdni z betonu asfaltowego na dojazdach do mostu.
i budowie nowego obiektu.
W 2017 roku zakończone zostały prace projektowe a w 2018 wybrano wykonawcę robót, którym została firma Przedsiębiorstwo Budowlano-Transportowe ARBET Sp. z o.o. z siedzibą w Stargardzie, ul. Nasienna 4.
Nowy most zaprojektowano na obciążenie klasy B wg PN-85/S – 10030, pozwalające na przejazd pojazdów o masie całkowitej nie przekraczającej 40 T. Jest to obiekt jednoprzęsłowy o długości przęsła 9,2 m, szerokości między stalowymi barieroporęczami 8,50 m. Całkowita szerokość mostu wynosi 9,50 m.
Obiekt posiada żelbetowe przyczółki. Ustrój niosący wykonano z belek strunobetonowych DS 9 zespolonych z płytą żelbetową. Wykonano umocnienie dna rzeki wraz z skarpami i półkami dla płazów i drobnej zwierzyny za pomocą okładziny kamiennej na podłożu betonowym oraz umocnienie koryta rzeki poprzez utworzenie muru oporowego z koszy gabionowych. Skarpy natomiast wraz ze stożkami nasypu drogowego na dojazdach do mostu umocniono okładziną kamienną. Wzdłuż gzymsów mostu zlokalizowano barieroporęcze H2W2B z wypełnieniem w postaci systemowej balustrady o wysokości 1,10 m. Nawierzchnia z elastycznych żywic epoksydowo – poliuretanowych została wykonana na żelbetowych kapach chodnikowych, natomiast nawierzchnia jezdni z betonu asfaltowego ułożona została na termozgrzewalnej papie i warstwie wiążącej z asfaltu lanego. Wykonano również z nawierzchnię jezdni z betonu asfaltowego na dojazdach do mostu.
53.799056554465, 15.953696072102