Oława /
dolnośląskie
Przebudowa obiektu mostowego (kładki dla pieszych nad kanałem Młyńskim) w Oławie
0
Głosów
Inwestor
Powiat Oławski
Powiatowy Zarząd Drogowy w Oławie
Wykonawca
Dromosttor Polska Sp. z o.o. Sp. k. Lwówek Śląski
Projektant
Msj Projekt Wrocław
Zamierzenie sytuowane jest na terenie historycznego układu urbanistycznego, intensywnego osadnictwa pradziejowego, średniowiecznego i nowożytnego miasta Oławy, objętym ochronną konserwatorską – ujętym w wykazie zabytków , w zasięgu dawnej osady Zwierzyniec Duży.
Istniejący obiekt mostowy znajduje się nad kanałem Młyńskim rzeki Odra w miejscowości Oława i stanowi przeprawę dla pieszych przez przeszkodę – Kanał Młyński. Kładka usytuowana jest w km 1+925 ÷ 1+952,5 drogi powiatowej nr 1581D i łączy osiedle Zwierzyniec Duży z miejscowością Ścinawa Polska – drogą powiatową nr 1571 D.
Most stanowi przeprawę pieszych przez przeszkodę – kanał Młyński i umożliwia dojście dla dzieci do szkoły w miejscowości Ścinawa Polska oraz wszystkich mieszkańców do terenów rekreacyjnych na Wyspie Piaski oraz przystani wodnej.
Ustrój nośny przęsła stanowi kratownicę stalową opartą na masywnych przyczółkach ceglanych. Schemat statyczny ustroju nośnego stanowi belka swobodnie podparta. Rozpiętość przęsła wynosi 27,50 m. Szerokość w świetle barierek wynosi 1,67 m. Obiekt posiada 4 łożyska, Typ łożysk – ślizgowe. Przyczółki wykonano jako masywne, ceglane na zaprawie cementowej. posadowione bezpośrednio Kąt skrzyżowania obiektu z przeszkodą wynosi 90°.
Na kładce chodnik ma szerokość użytkową 1,67 m i jest ograniczona balustradami stalowymi. Nawierzchnia na kładce drewniana w formie dyliny spoczywającej na belkach podłużnych, a dalej na poprzecznicach kratownicy.
Zakres inwestycji obejmował:
• wymiana elementów skorodowanych konstrukcji kratowej,
• wymiana pomostu drewnianego na nowy, kompozytowy,
• wzmocnienie przyczółków i posadowienia obiektu,
• dostosowanie przyległego chodnika na dojściach do obiektu,
• budowa oświetlenia na dojściach do obiektu oraz na obiekcie mostowym,
• budowy kanału technologicznego.
Podstawowe parametry obiektu mostowego, po przebudowie, nie ulegają zmianie.
Obiekt zaprojektowano na obciążenie tłumem pieszych zgodnie z obowiązującą normą PN-85S-10030 i jest przeznaczony wyłącznie dla ruchu pieszego.
Z kładki będą mogły korzystać osoby niepełnosprawne dzięki nie stosowaniu schodów i zastosowaniu spadków podłużnych nie większych niż 6 %.
Wartość inwestycji: 1 150 848,09 zł w tym środki z rezerwy subwencji ogólnej w roku 2021 - 571 327,00 zł.
Istniejący obiekt mostowy znajduje się nad kanałem Młyńskim rzeki Odra w miejscowości Oława i stanowi przeprawę dla pieszych przez przeszkodę – Kanał Młyński. Kładka usytuowana jest w km 1+925 ÷ 1+952,5 drogi powiatowej nr 1581D i łączy osiedle Zwierzyniec Duży z miejscowością Ścinawa Polska – drogą powiatową nr 1571 D.
Most stanowi przeprawę pieszych przez przeszkodę – kanał Młyński i umożliwia dojście dla dzieci do szkoły w miejscowości Ścinawa Polska oraz wszystkich mieszkańców do terenów rekreacyjnych na Wyspie Piaski oraz przystani wodnej.
Ustrój nośny przęsła stanowi kratownicę stalową opartą na masywnych przyczółkach ceglanych. Schemat statyczny ustroju nośnego stanowi belka swobodnie podparta. Rozpiętość przęsła wynosi 27,50 m. Szerokość w świetle barierek wynosi 1,67 m. Obiekt posiada 4 łożyska, Typ łożysk – ślizgowe. Przyczółki wykonano jako masywne, ceglane na zaprawie cementowej. posadowione bezpośrednio Kąt skrzyżowania obiektu z przeszkodą wynosi 90°.
Na kładce chodnik ma szerokość użytkową 1,67 m i jest ograniczona balustradami stalowymi. Nawierzchnia na kładce drewniana w formie dyliny spoczywającej na belkach podłużnych, a dalej na poprzecznicach kratownicy.
Zakres inwestycji obejmował:
• wymiana elementów skorodowanych konstrukcji kratowej,
• wymiana pomostu drewnianego na nowy, kompozytowy,
• wzmocnienie przyczółków i posadowienia obiektu,
• dostosowanie przyległego chodnika na dojściach do obiektu,
• budowa oświetlenia na dojściach do obiektu oraz na obiekcie mostowym,
• budowy kanału technologicznego.
Podstawowe parametry obiektu mostowego, po przebudowie, nie ulegają zmianie.
Obiekt zaprojektowano na obciążenie tłumem pieszych zgodnie z obowiązującą normą PN-85S-10030 i jest przeznaczony wyłącznie dla ruchu pieszego.
Z kładki będą mogły korzystać osoby niepełnosprawne dzięki nie stosowaniu schodów i zastosowaniu spadków podłużnych nie większych niż 6 %.
Wartość inwestycji: 1 150 848,09 zł w tym środki z rezerwy subwencji ogólnej w roku 2021 - 571 327,00 zł.
50.937103287429, 17.334558963776