Wierzchosławice /
małopolskie
Budowa połączenia węzła autostrady A4 w Wierzchosławicach ze SAG w Tarnowie
0
Głosów
Inwestor
Województwo Małopolskie - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie
Wykonawca
Metrostav Polska S.A. Bielsko-Biała
Projektant
Highway Sp. z o.o. Gdańsk
M3M Sp. z o.o. sp.k. Knybawa
W ramach inwestycji pn. " Budowa połączenia węzła autostrady A4 w Wierzchosławicach ze SAG w Tarnowie" została wybudowana łącznica o dł. 2,6 km ( w tym ok. 500 m na terenie m.Tarnów) oraz wybudowany został obiektu mostowego na rzece Dunajec o dł. ok. 815,6 metrów. Powstały również między innymi skrzyżowania z drogami gminnymi i powiatowymi, oświetlenie, chodnik oraz ścieżka rowerowa.
Szczególną uwagę należy poświeci wspomnianemu obiektowi mostowemu, który został przebiega zarówno w łuku pionowym, jak również poziomym. Obiekt został zaprojektowany jako układ trzech belek ciągłych (M1, M2 oraz M3) z betonu sprężonego. Obiekt M-1 składa się z przęseł od 1-7. Został zaprojektowany w stałym przekroju skrzynkowym o wysokości 2,5 m. Skrzynka składa się z pochylonych środników połączonych monolitycznie z płytą dolną oraz płytą górną. Ze skrzynki wyprowadzono wsporniki o zmiennej grubości. Przekrój zaprojektowano jako sprężony z wykorzystaniem kabli zewnętrznych i wewnętrznych.
Obiekt M-2 składa się z przęseł 8-10. Został zaprojektowanym w przekroju skrzynkowym o zmiennej wysokości dochodzącej do 8,5 m. Skrzynka składa się z pochylonych środników połączonych monolitycznie z płytą dolną oraz płytą górną. Ze skrzynki wyprowadzono wsporniki o zmiennej grubości. Przekrój zaprojektowano jako sprężony z wykorzystaniem kabli i wewnętrznych. Na szczególną uwagę zasługuje przęsło nurtowe, którego długość w mierzona w osiach podpór wynosi 185 m, co czyni je jednym z najdłuższych w Polsce wykonanym w technologii nawisowej.
Obiekt M-3 składa się z przęseł od 11-12. Został zaprojektowany w stałym przekroju o wysokości 2,5 m. Przekrój składa się z dwóch dźwigarów belowych. Belki w rozstawie osiowym 6, 4 m połączone są monolitycznie z płytą górną. Ze skrzynki wyprowadzono wsporniki o zmiennej grubości. Przekrój zaprojektowano jako sprężony z wykorzystaniem kabli wewnętrznych.
W ramach inwestycji pn. " Budowa połączenia węzła autostrady A4 w Wierzchosławicach ze SAG w Tarnowie" została wybudowana łącznica o dł. 2,6 km ( w tym ok. 500 m na terenie m.Tarnów), wybudowany został obiektu mostowego na rzece Dunajec o dł. ok. 815,6 metrów. Powstały również między innymi skrzyżowania z drogami gminnymi i powiatowymi, oświetlenie, chodnik oraz ścieżka rowerowa.
Szczególną uwagę należy poświeci wspomnianemu obiektowi mostowemu, który został przebiega zarówno w łuku pionowym, jak również poziomym. Obiekt został zaprojektowany jako układ trzech belek ciągłych (M1, M2 oraz M3) z betonu sprężonego. Obiekt M-1 składa się z przęseł od 1-7. Został zaprojektowany w stałym przekroju skrzynkowym o wysokości 2,5 m. Skrzynka składa się z pochylonych środników połączonych monolitycznie z płytą dolną oraz płytą górną. Ze skrzynki wyprowadzono wsporniki o zmiennej grubości. Przekrój zaprojektowano jako sprężony z wykorzystaniem kabli zewnętrznych i wewnętrznych.
Obiekt M-2 składa się z przęseł 8-10. Został zaprojektowanym w przekroju skrzynkowym o zmiennej wysokości dochodzącej do 8,5 m. Skrzynka składa się z pochylonych środników połączonych monolitycznie z płytą dolną oraz płytą górną. Ze skrzynki wyprowadzono wsporniki o zmiennej grubości. Przekrój zaprojektowano jako sprężony z wykorzystaniem kabli i wewnętrznych. Na szczególną uwagę zasługuje przęsło nurtowe, którego długość w mierzona w osiach podpór wynosi 185 m, co czyni je jednym z najdłuższych w Polsce wykonanym w technologii nawisowej.
Obiekt M-3 składa się z przęseł od 11-12. Został zaprojektowany w stałym przekroju o wysokości 2,5 m. Przekrój składa się z dwóch dźwigarów belowych. Belki w rozstawie osiowym 6, 4 m połączone są monolitycznie z płytą górną. Ze skrzynki wyprowadzono wsporniki o zmiennej grubości. Przekrój zaprojektowano jako sprężony z wykorzystaniem kabli wewnętrznych.
Szczególną uwagę należy poświeci wspomnianemu obiektowi mostowemu, który został przebiega zarówno w łuku pionowym, jak również poziomym. Obiekt został zaprojektowany jako układ trzech belek ciągłych (M1, M2 oraz M3) z betonu sprężonego. Obiekt M-1 składa się z przęseł od 1-7. Został zaprojektowany w stałym przekroju skrzynkowym o wysokości 2,5 m. Skrzynka składa się z pochylonych środników połączonych monolitycznie z płytą dolną oraz płytą górną. Ze skrzynki wyprowadzono wsporniki o zmiennej grubości. Przekrój zaprojektowano jako sprężony z wykorzystaniem kabli zewnętrznych i wewnętrznych.
Obiekt M-2 składa się z przęseł 8-10. Został zaprojektowanym w przekroju skrzynkowym o zmiennej wysokości dochodzącej do 8,5 m. Skrzynka składa się z pochylonych środników połączonych monolitycznie z płytą dolną oraz płytą górną. Ze skrzynki wyprowadzono wsporniki o zmiennej grubości. Przekrój zaprojektowano jako sprężony z wykorzystaniem kabli i wewnętrznych. Na szczególną uwagę zasługuje przęsło nurtowe, którego długość w mierzona w osiach podpór wynosi 185 m, co czyni je jednym z najdłuższych w Polsce wykonanym w technologii nawisowej.
Obiekt M-3 składa się z przęseł od 11-12. Został zaprojektowany w stałym przekroju o wysokości 2,5 m. Przekrój składa się z dwóch dźwigarów belowych. Belki w rozstawie osiowym 6, 4 m połączone są monolitycznie z płytą górną. Ze skrzynki wyprowadzono wsporniki o zmiennej grubości. Przekrój zaprojektowano jako sprężony z wykorzystaniem kabli wewnętrznych.
W ramach inwestycji pn. " Budowa połączenia węzła autostrady A4 w Wierzchosławicach ze SAG w Tarnowie" została wybudowana łącznica o dł. 2,6 km ( w tym ok. 500 m na terenie m.Tarnów), wybudowany został obiektu mostowego na rzece Dunajec o dł. ok. 815,6 metrów. Powstały również między innymi skrzyżowania z drogami gminnymi i powiatowymi, oświetlenie, chodnik oraz ścieżka rowerowa.
Szczególną uwagę należy poświeci wspomnianemu obiektowi mostowemu, który został przebiega zarówno w łuku pionowym, jak również poziomym. Obiekt został zaprojektowany jako układ trzech belek ciągłych (M1, M2 oraz M3) z betonu sprężonego. Obiekt M-1 składa się z przęseł od 1-7. Został zaprojektowany w stałym przekroju skrzynkowym o wysokości 2,5 m. Skrzynka składa się z pochylonych środników połączonych monolitycznie z płytą dolną oraz płytą górną. Ze skrzynki wyprowadzono wsporniki o zmiennej grubości. Przekrój zaprojektowano jako sprężony z wykorzystaniem kabli zewnętrznych i wewnętrznych.
Obiekt M-2 składa się z przęseł 8-10. Został zaprojektowanym w przekroju skrzynkowym o zmiennej wysokości dochodzącej do 8,5 m. Skrzynka składa się z pochylonych środników połączonych monolitycznie z płytą dolną oraz płytą górną. Ze skrzynki wyprowadzono wsporniki o zmiennej grubości. Przekrój zaprojektowano jako sprężony z wykorzystaniem kabli i wewnętrznych. Na szczególną uwagę zasługuje przęsło nurtowe, którego długość w mierzona w osiach podpór wynosi 185 m, co czyni je jednym z najdłuższych w Polsce wykonanym w technologii nawisowej.
Obiekt M-3 składa się z przęseł od 11-12. Został zaprojektowany w stałym przekroju o wysokości 2,5 m. Przekrój składa się z dwóch dźwigarów belowych. Belki w rozstawie osiowym 6, 4 m połączone są monolitycznie z płytą górną. Ze skrzynki wyprowadzono wsporniki o zmiennej grubości. Przekrój zaprojektowano jako sprężony z wykorzystaniem kabli wewnętrznych.
50.012037782657, -339.11099195491