Stargard /
zachodniopomorskie
Budowa Parkingu Park & Ride przy ul. Księcia Barnima I w Stargardzie
0
Głosów
Inwestor
Gmina-Miasto Stargard
Wykonawca
MUSING BUD Sp. z o.o. Sp.j. Szczecin
Projektant
Pracownia Projektowa Maciej Sochanowski Szczecin
TRAFFICOM INŻYNIERIA DROGOWA DARIUSZ DOMARADZKI Szczecin
Charakterystyka obiektu:
Inwestycję zrealizowano na podstawie projektu pt. "Budowa parkingu P&R przy ul. Księcia Barnima I oraz przebudowa ulicy Barnima I w Stargardzie realizowana w ramach Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”. Inwestycja objęła ulicę Barnima I oraz tereny kolejowe do niej przyległe: przebudowę jezdni ul. Barnima I, modernizację chodników, budowę nowych ciągów pieszych, budowę ciągu pieszo-rowerowego, budowę parkingu P&R na terenie kolejowym (służącego do obsługi węzła przesiadkowego w Stargardzie), budowę oświetlenia, budowę odwodnienia ulicy i parkingu P&R, budowę muru oporowego na granicy projektowanego parkingu i ciągu pieszo-rowerowego, budowę muru na granicy terenów kolejowych, budowę obiektu służącemu obsłudze projektowanego parkingu oraz infrastruktury mu towarzyszącej (monitoring, sieci wod-kan, elektroenergetyczne).
Park & Ride to rozwiązanie, które sprawdza się w wielu miejscach w Polsce i na świecie. P&R w Stargardzie jest połączony z dworcem PKP chodnikiem, a po zakończeniu trwającej inwestycji kolei piesi bez problemu dojdą również do Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego.
Łącznie w 3 strefach powstało 299 miejsc postojowych.
Strefa I:
- 214 miejsc postojowych dla pojazdów osobowych,
- 2 miejsca postojowe do ładowania pojazdów elektrycznych,
- 13 miejsc postojowych dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami.
Strefa II:
- 10 miejsc postojowych dla autobusów (w tym 1 miejsce postojowe na czas obsługi autobusów i kamperów).
Strefa III:
- 49 miejsc postojowych dla pojazdów osobowych,
- 11 miejsc postojowych dla busów.
Pojawiły się również wiaty, stojaki i boksy dla rowerów, zieleń, stacja ładowania pojazdów elektrycznych, kompresory do pompowania pojazdów osobowych i ciężarowych, odkurzacz i urządzenie do zrzutu nieczystości.
Komunikacja i budynek biurowo-socjalny zostały zaprojektowane z dostosowaniem do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, m.in. w nawierzchni wykonano oznakowanie z zastosowaniem dwóch rodzajów płytek – ryflowanych i bąblowych, o odpowiedniej kolorystyce. W budynku znajduje się miejsce do wypoczynku i prysznic dla kierowców autokarów. Zrealizowane zostały następujące rozwiązania dla osób z niepełnosprawnościami: wejścia do budynku z chodnika bezprogowe (brak bariery architektonicznej dla osób mających problemy ruchowe), płytki, włączniki światła i gniazda, wszystkie klamki w drzwiach w kontrastowych kolorach (rozwiązania dedykowane osobom niedowidzącym), światło zapalane w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych automatycznie (na czujkę ruchu) - w toaletach dla osób z niepełnosprawnościami dodatkowo o wydłużonym czasie świecenia, urządzenia sanitarne w toaletach dla osób z niepełnosprawnościami przystosowane do potrzeb tych osób, zastosowano systemy przywoławcze (alarm dźwiękowy i świetlny). Na ścianie budynku umieszczony został również defibrylator AED. Przed wejściami do toalet umieszczono dedykowane osobom z niepełnosprawnością wzrokową tabliczki informacyjne w kontrastowych kolorach z dodatkowym napisem w alfabecie Braille’a (wraz z planami tyflograficznymi, tj. tabliczkami formatu A4 wskazującymi układ i wyposażenie wnętrza toalety). Na dwóch ścianach budynku umieszczono także podświetlane logo "Stargard - pod szczęśliwą gwiazdą" jako unikalną i charakterystyczną formę graficzną identyfikującą markę naszego miasta, a które stanowi jednocześnie kontynuację wcześniejszej inwestycji wykonanej w ramach budowy Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego.
Na rozległym terenie P&R można skorzystać z licznych udogodnień – m.in. odpocząć przy stolikach, uzupełnić powietrze w kołach rowerów, użyć narzędzi do naprawy jednośladów, naładować auta elektryczne i na tablicach dynamicznej informacji pasażerskiej sprawdzić rozkład jazdy autobusów, zarówno miejskich, jak i międzymiastowych. Kierowcy autokarów turystycznych i podróżujący kamperami mogą korzystać z punktu zrzutu nieczystości dla takich pojazdów. Mają do dyspozycji również podłączenie do prądu i wody. Cały teren jest oświetlony i monitorowany aż 40 kamerami.
Parking „Park & Ride” poprzez zintegrowanie systemów komunikacyjnych zwiększa dostępność do ośrodków kultury, miejsc pracy, przyczyniając się do podniesienia jakości życia mieszkańców miasta i okolic.
Inwestycję zrealizowano na podstawie projektu pt. "Budowa parkingu P&R przy ul. Księcia Barnima I oraz przebudowa ulicy Barnima I w Stargardzie realizowana w ramach Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”. Inwestycja objęła ulicę Barnima I oraz tereny kolejowe do niej przyległe: przebudowę jezdni ul. Barnima I, modernizację chodników, budowę nowych ciągów pieszych, budowę ciągu pieszo-rowerowego, budowę parkingu P&R na terenie kolejowym (służącego do obsługi węzła przesiadkowego w Stargardzie), budowę oświetlenia, budowę odwodnienia ulicy i parkingu P&R, budowę muru oporowego na granicy projektowanego parkingu i ciągu pieszo-rowerowego, budowę muru na granicy terenów kolejowych, budowę obiektu służącemu obsłudze projektowanego parkingu oraz infrastruktury mu towarzyszącej (monitoring, sieci wod-kan, elektroenergetyczne).
Park & Ride to rozwiązanie, które sprawdza się w wielu miejscach w Polsce i na świecie. P&R w Stargardzie jest połączony z dworcem PKP chodnikiem, a po zakończeniu trwającej inwestycji kolei piesi bez problemu dojdą również do Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego.
Łącznie w 3 strefach powstało 299 miejsc postojowych.
Strefa I:
- 214 miejsc postojowych dla pojazdów osobowych,
- 2 miejsca postojowe do ładowania pojazdów elektrycznych,
- 13 miejsc postojowych dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami.
Strefa II:
- 10 miejsc postojowych dla autobusów (w tym 1 miejsce postojowe na czas obsługi autobusów i kamperów).
Strefa III:
- 49 miejsc postojowych dla pojazdów osobowych,
- 11 miejsc postojowych dla busów.
Pojawiły się również wiaty, stojaki i boksy dla rowerów, zieleń, stacja ładowania pojazdów elektrycznych, kompresory do pompowania pojazdów osobowych i ciężarowych, odkurzacz i urządzenie do zrzutu nieczystości.
Komunikacja i budynek biurowo-socjalny zostały zaprojektowane z dostosowaniem do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, m.in. w nawierzchni wykonano oznakowanie z zastosowaniem dwóch rodzajów płytek – ryflowanych i bąblowych, o odpowiedniej kolorystyce. W budynku znajduje się miejsce do wypoczynku i prysznic dla kierowców autokarów. Zrealizowane zostały następujące rozwiązania dla osób z niepełnosprawnościami: wejścia do budynku z chodnika bezprogowe (brak bariery architektonicznej dla osób mających problemy ruchowe), płytki, włączniki światła i gniazda, wszystkie klamki w drzwiach w kontrastowych kolorach (rozwiązania dedykowane osobom niedowidzącym), światło zapalane w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych automatycznie (na czujkę ruchu) - w toaletach dla osób z niepełnosprawnościami dodatkowo o wydłużonym czasie świecenia, urządzenia sanitarne w toaletach dla osób z niepełnosprawnościami przystosowane do potrzeb tych osób, zastosowano systemy przywoławcze (alarm dźwiękowy i świetlny). Na ścianie budynku umieszczony został również defibrylator AED. Przed wejściami do toalet umieszczono dedykowane osobom z niepełnosprawnością wzrokową tabliczki informacyjne w kontrastowych kolorach z dodatkowym napisem w alfabecie Braille’a (wraz z planami tyflograficznymi, tj. tabliczkami formatu A4 wskazującymi układ i wyposażenie wnętrza toalety). Na dwóch ścianach budynku umieszczono także podświetlane logo "Stargard - pod szczęśliwą gwiazdą" jako unikalną i charakterystyczną formę graficzną identyfikującą markę naszego miasta, a które stanowi jednocześnie kontynuację wcześniejszej inwestycji wykonanej w ramach budowy Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego.
Na rozległym terenie P&R można skorzystać z licznych udogodnień – m.in. odpocząć przy stolikach, uzupełnić powietrze w kołach rowerów, użyć narzędzi do naprawy jednośladów, naładować auta elektryczne i na tablicach dynamicznej informacji pasażerskiej sprawdzić rozkład jazdy autobusów, zarówno miejskich, jak i międzymiastowych. Kierowcy autokarów turystycznych i podróżujący kamperami mogą korzystać z punktu zrzutu nieczystości dla takich pojazdów. Mają do dyspozycji również podłączenie do prądu i wody. Cały teren jest oświetlony i monitorowany aż 40 kamerami.
Parking „Park & Ride” poprzez zintegrowanie systemów komunikacyjnych zwiększa dostępność do ośrodków kultury, miejsc pracy, przyczyniając się do podniesienia jakości życia mieszkańców miasta i okolic.
53.335832507518, 15.034949651454