Chojnice /
pomorskie
Przebudowa, remont, konserwacja i restauracja budynku dworca kolejowego w Chojnicach wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą
0
Głosów
Inwestor
Gmina Miejska Chojnice
Wykonawca
Zakład Usług Remontowo - Budowlanych Apollo Kościerzyna
Projektant
Studium Sp. z o.o. sp.k. Warszawa
Zadanie ”Przebudowa, remont, konserwacja i restauracja budynku dworca kolejowego w Chojnicach wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą” zostało zrealizowane w ramach projektu pn. „Utworzenie transportowych węzłów integrujących wraz ze ścieżkami pieszo-rowerowymi i rozwojem sieci publicznego transportu zbiorowego na terenie Chojnicko-Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego”.
Inwestycja swoim zakresem objęła prace rewitalizacyjno-konserwatorskie głównego budynku dworca kolejowego, a wśród nich odświeżenie elewacji budynku m.in. poprzez laserowe czyszczenie, rekonstrukcję sufitu, na którym znajdują się zabytkowe kasetony z dekoracją malarską, naprawienie murków oporowych na placu przed obiektem, ułożenie zasilania elektroenergetycznego, gazowego. Wykonano także prace dotyczące kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągu. Natomiast w przestrzeni przed budynkiem głównym dworca zrezygnowano z dotychczasowego ruchu autobusowego na rzecz strefy parkingowej dla samochodów (45 miejsc, w tym 3 dla osób niepełnosprawnych) i rowerów (stojaki na rowery), utworzenia stanowiska „Park&Drive” oraz miejsc dla taksówek.
W budynku głównym dworca znajdują się pomieszczenia z przeznaczeniem m.in. na: poczekalnię, kasy, przechowalnię bagażu, miejsce do przechowania rowerów , gastronomię, salonik prasowy, informację turystyczną, składnicę, pracownię Miejskiego Konserwatora Zabytków, a także pomieszczenia obsługi węzła, magazynowe, sanitarne, socjalne i biurowe, w tym m.in. dla zarządcy budynku oraz Straży Miejskiej. Łączna powierzchnia pomieszczeń w budynku wynosi 1.693,7 m2.
Wykonawcą remontu budynku dworca kolejowego wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą pod nadzorem konserwatora zabytków był Zakład Usług Remontowo - Budowlanych Apollo z Kościerzyny za kwotę ok. 24,5 mln zł.
Chojnicki dworzec kolejowy to „perła” wśród miejskich zabytków. Dlatego tak ważne było przywrócenie mu dawnej świetności. Oprócz modernizacji głównego budynku dworca, istotnym był również fakt utworzenia węzła integrującego i zapewnienie zintegrowanej obsługi publicznej komunikacji zbiorowej oraz kompleksowe powiązania systemu drogowego i rowerowego.
Inwestycja swoim zakresem objęła prace rewitalizacyjno-konserwatorskie głównego budynku dworca kolejowego, a wśród nich odświeżenie elewacji budynku m.in. poprzez laserowe czyszczenie, rekonstrukcję sufitu, na którym znajdują się zabytkowe kasetony z dekoracją malarską, naprawienie murków oporowych na placu przed obiektem, ułożenie zasilania elektroenergetycznego, gazowego. Wykonano także prace dotyczące kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągu. Natomiast w przestrzeni przed budynkiem głównym dworca zrezygnowano z dotychczasowego ruchu autobusowego na rzecz strefy parkingowej dla samochodów (45 miejsc, w tym 3 dla osób niepełnosprawnych) i rowerów (stojaki na rowery), utworzenia stanowiska „Park&Drive” oraz miejsc dla taksówek.
W budynku głównym dworca znajdują się pomieszczenia z przeznaczeniem m.in. na: poczekalnię, kasy, przechowalnię bagażu, miejsce do przechowania rowerów , gastronomię, salonik prasowy, informację turystyczną, składnicę, pracownię Miejskiego Konserwatora Zabytków, a także pomieszczenia obsługi węzła, magazynowe, sanitarne, socjalne i biurowe, w tym m.in. dla zarządcy budynku oraz Straży Miejskiej. Łączna powierzchnia pomieszczeń w budynku wynosi 1.693,7 m2.
Wykonawcą remontu budynku dworca kolejowego wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą pod nadzorem konserwatora zabytków był Zakład Usług Remontowo - Budowlanych Apollo z Kościerzyny za kwotę ok. 24,5 mln zł.
Chojnicki dworzec kolejowy to „perła” wśród miejskich zabytków. Dlatego tak ważne było przywrócenie mu dawnej świetności. Oprócz modernizacji głównego budynku dworca, istotnym był również fakt utworzenia węzła integrującego i zapewnienie zintegrowanej obsługi publicznej komunikacji zbiorowej oraz kompleksowe powiązania systemu drogowego i rowerowego.
53.688725749135, 17.577345371233