Gdańsk /
pomorskie
Rozbudowa i modernizacja węzłów sieci bazowej w Porcie Gdańsk w zakresie infrastruktury drogowo-kolejowej rejon Nabrzeża Przemysłowego
0
Głosów
Inwestor
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A.
Wykonawca
NDI S.A. Sopot
Projektant
Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. Gdańsk w upadłości
W listopadzie br. zakończona została realizacja przedmiotowej inwestycji na Nabrzeżu Przemysłowym. Celem inwestycji była przede wszystkim poprawa infrastruktury dojazdowej (dostępowej), w tym rejonie Portu.
Na Nabrzeżu Przemysłowym operują liczni kontrahenci, którzy w ostatnich latach kilkukrotnie zwiększyli swoje przeładunki, a tym samym zwiększyły się ich potrzeby komunikacyjne. Dużym wyzwaniem była realizacja robót, przy jednoczesnym umożliwieniu kontrahentom nieprzerwanej pracy.
W ramach inwestycji wykonano przede wszystkim budowę i przebudowę układu drogowego i kolejowego, w tym ok. 1,6 km dróg w nawierzchni betonowej, o dopuszczalnym nacisku powyżej 115 kN/oś, umożliwiającej przejazd pojazdów i sprzętów przeładunkowych oraz ok. 6 km torów zarówno w nawierzchni klasycznej (tłuczniowej), jak i bezpodsypkowej (na płycie torowej w zabudowie nawierzchnią drogową, w tym budowa torów bocznicowych w nowym śladzie), o dopuszczalnym nacisku 221 kN/oś. W ramach w/w infrastruktury kolejowej zabudowie podlegało 14 rozjazdów, z czego 12 zwyczajnych i 2 krzyżowe. Poza tym w ramach inwestycji wybudowane i przebudowane zostały także: sieci wodociągowe, sanitarne, elektroenergetyczne i teletechniczne, sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie uliczne, ogrodzenie terenu oraz dwa posterunki wartownicze.
Inwestycja w zdecydowany sposób poprawi komunikację w rejonie Nabrzeża Przemysłowego od strony lądu, usprawni przeładunki, pozwoli na komercjalizację nowych terenów, co przełoży się na dalszy dynamiczny rozwój tej części Portu. To kolejna inwestycja Portu Gdańsk, która podwyższy standard obsługi przeładunków, a tym samym przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności i umocnienia jego pozycji na Bałtyku.
Na Nabrzeżu Przemysłowym operują liczni kontrahenci, którzy w ostatnich latach kilkukrotnie zwiększyli swoje przeładunki, a tym samym zwiększyły się ich potrzeby komunikacyjne. Dużym wyzwaniem była realizacja robót, przy jednoczesnym umożliwieniu kontrahentom nieprzerwanej pracy.
W ramach inwestycji wykonano przede wszystkim budowę i przebudowę układu drogowego i kolejowego, w tym ok. 1,6 km dróg w nawierzchni betonowej, o dopuszczalnym nacisku powyżej 115 kN/oś, umożliwiającej przejazd pojazdów i sprzętów przeładunkowych oraz ok. 6 km torów zarówno w nawierzchni klasycznej (tłuczniowej), jak i bezpodsypkowej (na płycie torowej w zabudowie nawierzchnią drogową, w tym budowa torów bocznicowych w nowym śladzie), o dopuszczalnym nacisku 221 kN/oś. W ramach w/w infrastruktury kolejowej zabudowie podlegało 14 rozjazdów, z czego 12 zwyczajnych i 2 krzyżowe. Poza tym w ramach inwestycji wybudowane i przebudowane zostały także: sieci wodociągowe, sanitarne, elektroenergetyczne i teletechniczne, sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie uliczne, ogrodzenie terenu oraz dwa posterunki wartownicze.
Inwestycja w zdecydowany sposób poprawi komunikację w rejonie Nabrzeża Przemysłowego od strony lądu, usprawni przeładunki, pozwoli na komercjalizację nowych terenów, co przełoży się na dalszy dynamiczny rozwój tej części Portu. To kolejna inwestycja Portu Gdańsk, która podwyższy standard obsługi przeładunków, a tym samym przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności i umocnienia jego pozycji na Bałtyku.
54.374179634544, 18.66562128067