Wrocław /
dolnośląskie
Budowa Alei Wielkiej Wyspy we Wrocławiu
0
Głosów
Inwestor
MPWiK S.A. Wrocław
Gmina Wrocław
Wykonawca
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "BANIMEX" Sp. z o.o. Będzin
AZI-BUD Sp. z o.o. Będzin
Projektant
Biprogeo Propjekt Sp. z o.o. Wrocław
Budowa Alei Wielkiej Wyspy jest jedną z ważniejszych i najbardziej wyczekiwanych inwestycji w powojennej historii Wrocławia. Trasa zaplanowana jeszcze przez przedwojennych gospodarzy miasta liczy obecnie 3,4 km nowej drogi, 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych. W ramach inwestycji rozbudowano węzeł drogowy na skrzyżowaniu ul. Krakowskiej i al. Armii Krajowej, skrzyżowania z ul. Olszewskiego, ul. Dembowskiego i ul. Mickiewicza. W ciągu nowo wybudowanej trasy powstało w sumie pięć obiektów inżynierskich, w tym imponujące obiekty na rzekami Odrą i Oławą – Most Olimpijski oraz Most na Wilczym Kącie. Realizacja obu tych obiektów była nie lada wyzwaniem. Most Olimpijski ma długość niemalże 700 metrów, a jego najdłuższe przęsło nurtowe 120 m. Nazwa mostu nawiązuje do położonego niedaleko Stadionu Olimpijskiego. Most na Wilczym Kącie natomiast jest obiektem 10-przęsłowym o długości 350 metrów, a swą nazwę nosi od nazwy pobliskiego osiedla, które zostało włączone w granice Wrocławia w 1808 roku. Z obu tych obiektów roztacza się widok na urokliwe tereny Wrocławia – Oławę i jej rozlewisko, Odrę, park Wschodni, las Rakowiecki. Wpisały się one znakomicie w krajobraz miasta i stanowią dzisiaj jedne z bardziej wymagających oraz imponujących obiektów na mapie ponad 300 już istniejących we Wrocławiu.
51.097496161882, 17.084478385696