Warszawa /
mazowieckie
Osiedle Wileńska Express przy ul. Wileńskiej w Warszawie
0
Głosów
Inwestor
Bouygues Immobilier Polska Sp. z o.o. Warszawa
Wykonawca
-
Projektant
AMC - Andrzej M. Chołdzyński Sp. z o.o. Sp. k. Warszawa
Osiedle Wileńska Express zostało założone na planie zbliżonym do litery „E”. Trzy połączone ze sobą budynki o nieregularnym planie liczą od 4 do 8 kondygnacji, pomiędzy nimi zaplanowano przestrzenie wspólne.
Od strony Alei Solidarności projekt nawiązuje do morfologii urbanistycznej i kompozycji budynków istniejących w sąsiedztwie: zabudowy w układzie południkowym z dziedzińcami otwartymi na południe o skrzydłach bocznych ułożonych równoleżnikowo. Od strony ulicy Wileńskiej została zaprojektowana i wykonana zabudowa zwarta, pierzejowa z poszukiwaniem w niej różnorodności funkcjonalnej i przestrzennej: lokale usługowe w parterze dostępne są z podcieni, dominanta przestrzenna usytuowana jest przy lokalnym placu na zamknięciu perspektywy ulicy Środkowej, a kolejny plac z przystankiem tramwajowym utworzony jest na wschodnim krańcu zabudowy.
Zaprojektowano powiązania piesze przez kwartał pomiędzy ulicami Wileńską i Aleją Solidarności, jako ogólnodostępne zadaszone pasaże poprowadzone wzdłuż elewacji budynków, prostopadle do obu ulic. W pasażach tych znajdują się wejścia do lokali usługowych w parterach oraz do holi wejściowych mieszkań.
Dominanta od swej strony południowej jest powidokiem historyczno kulturalnym stacji kolejowej oraz z nieodłącznym zegarem kolejowym.
W dziedzińcach, przylegających do pasaży zaprojektowana jest przestrzeń ogólnodostępna
z programem rekreacyjnym, zielenią urządzoną, małą architekturą i starannie zaprojektowanym oświetleniem stosownie definiującymi odpowiednią skalę i proporcję tych otwartych wnętrz.
W parterach, poza wnętrzami ogólnodostępnymi usytuowane są regularnie prywatne ogródki przynależące do mieszkań.
Szczegółowo przemyślany program zieleni przyulicznej służy jako kontynuacja istniejących szpalerów i układów zieleni.
Zaproponowane są tradycyjne środki wyrazu architektonicznego, z użyciem cegły ceramicznej na cokołach, gładkiego tynku i gzymsów obiegających wszystkie kondygnacje. Tarasy użytkowe dla mieszkań są zaprojektowane regularnie na wszystkich dachach.
Formy architektury nawiązują do przeszłość tej okolicy. Osiedle Wileńska Express wybudowano na dawnym terenie kolejowym, w sąsiedztwie wyburzonej zabytkowej parowozowni, w okolicy, w której działał kiedyś Dworzec Petersburski.
W projekcie dokonano zestawienia powierzchni tynkowanych z elewacjami ceglanymi.
Kubatura całkowita części nadziemnej: 90 040 m3, części podziemnej – 18 030 m3
Powierzchnia całkowita części nadziemnej: 27 277 m2
Powierzchnia użytkowa części nadziemnej: 18 383 m2
Powierzchnia mieszkań łącznie: ok. 17 137 m2
9 kondygnacji nadziemnych i 1 podziemna
149 podziemnych miejsc parkingowych
416 mieszkań ( 26-80 m2)
Od strony Alei Solidarności projekt nawiązuje do morfologii urbanistycznej i kompozycji budynków istniejących w sąsiedztwie: zabudowy w układzie południkowym z dziedzińcami otwartymi na południe o skrzydłach bocznych ułożonych równoleżnikowo. Od strony ulicy Wileńskiej została zaprojektowana i wykonana zabudowa zwarta, pierzejowa z poszukiwaniem w niej różnorodności funkcjonalnej i przestrzennej: lokale usługowe w parterze dostępne są z podcieni, dominanta przestrzenna usytuowana jest przy lokalnym placu na zamknięciu perspektywy ulicy Środkowej, a kolejny plac z przystankiem tramwajowym utworzony jest na wschodnim krańcu zabudowy.
Zaprojektowano powiązania piesze przez kwartał pomiędzy ulicami Wileńską i Aleją Solidarności, jako ogólnodostępne zadaszone pasaże poprowadzone wzdłuż elewacji budynków, prostopadle do obu ulic. W pasażach tych znajdują się wejścia do lokali usługowych w parterach oraz do holi wejściowych mieszkań.
Dominanta od swej strony południowej jest powidokiem historyczno kulturalnym stacji kolejowej oraz z nieodłącznym zegarem kolejowym.
W dziedzińcach, przylegających do pasaży zaprojektowana jest przestrzeń ogólnodostępna
z programem rekreacyjnym, zielenią urządzoną, małą architekturą i starannie zaprojektowanym oświetleniem stosownie definiującymi odpowiednią skalę i proporcję tych otwartych wnętrz.
W parterach, poza wnętrzami ogólnodostępnymi usytuowane są regularnie prywatne ogródki przynależące do mieszkań.
Szczegółowo przemyślany program zieleni przyulicznej służy jako kontynuacja istniejących szpalerów i układów zieleni.
Zaproponowane są tradycyjne środki wyrazu architektonicznego, z użyciem cegły ceramicznej na cokołach, gładkiego tynku i gzymsów obiegających wszystkie kondygnacje. Tarasy użytkowe dla mieszkań są zaprojektowane regularnie na wszystkich dachach.
Formy architektury nawiązują do przeszłość tej okolicy. Osiedle Wileńska Express wybudowano na dawnym terenie kolejowym, w sąsiedztwie wyburzonej zabytkowej parowozowni, w okolicy, w której działał kiedyś Dworzec Petersburski.
W projekcie dokonano zestawienia powierzchni tynkowanych z elewacjami ceglanymi.
Kubatura całkowita części nadziemnej: 90 040 m3, części podziemnej – 18 030 m3
Powierzchnia całkowita części nadziemnej: 27 277 m2
Powierzchnia użytkowa części nadziemnej: 18 383 m2
Powierzchnia mieszkań łącznie: ok. 17 137 m2
9 kondygnacji nadziemnych i 1 podziemna
149 podziemnych miejsc parkingowych
416 mieszkań ( 26-80 m2)
52.258680069631, 21.042385697365