Warszawa /
mazowieckie
Stacja II linii metra - Bemowo Warszawa
0
Głosów
Inwestor
Miasto Stołeczne Warszawa
Wykonawca
-
Projektant
AMC - Andrzej M. Chołdzyński Sp. z o.o. Sp. k. Warszawa
Stacja metra Bemowo – C4 wrazz torami odstawczymi II linii metra w Warszawie składa się z podziemnego korpusu z peronem pasażerskim (poziom -2), zlokalizowanego po wschodniej stronie skrzyżowania ul. Górczewskiej i Powstańców Śląskich, podziemnej komory torów
odstawczych po zachodniej stronie tego skrzyżowania, przejść podziemnych połączonych z korpusem stacji, otaczających skrzyżowanie od wszystkich stron z wyjściami dedykowanymi z metra na przystanki tramwajowe (poziom -1), a także obiektów naziemnych: wejść/wyjść do metra oraz elementów infrastrukturalnych, w tym czerpnio-wyrzutni powietrza. Podstawowe wyjścia ze stacji uzupełnione są o wspomniany metropolitalny multimodalny układ przejść podziemnych pod skrzyżowaniem ul. Powstańców Śląskich i ul. Górczewskiej. Zaprojektowano p o 2 wejścia d o stacji w głowicy wschodniej i zachodniej, zlokalizowane po obu stronach ul. Górczewskiej (poziom -1) i rozbudowane o zespół przejść podziemnych pod skrzyżowaniem (poziom -1), które umożliwiają bezkolizyjne przejście we wszystkich kierunkach oraz na wyspowe przystanki tramwajowe. W każdej z głowic stacji zaprojektowany został megalampion strukturalny łączący parę schodów ruchomych oraz schody stałe. Ściany zatorowe ukształtowano jako perforowane przerdzewione powtarzalne rytmicznie sekwencje paneli stalowych o powtarzalnym reliefie. Ustrój akustyczny w formie kasetonów zamontowanych w układzie skośnym w stosunku do ścian zatorowych rozpostarty jest nad halą peronową wraz ze zintegrowanymi w nim elementami oświetlenia. Zastosowano naturalne materiały architektoniczne o długim okresie trwałości: posadzki kamienne i lastrykowe, wielobarwne mozaiki w okolicach schodów, stal werniksowaną, szkło białe odżelazione, panele stalowe wypełnione ceramiką, tynk akustyczny. Obiekty naziemne zaprojektowano w konstrukcji stalowej szkieletowej z przeszkleniami szedowymi, w rytmie industrialnym. Wykonano szczegółową pracę studialną układów chromatyczno- materiałowych i światła w obszarze całej stacji, jej części podziemnej i nadziemnej. Stacja metra dostosowana jest dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się i innymi niepełnosprawnościami.
odstawczych po zachodniej stronie tego skrzyżowania, przejść podziemnych połączonych z korpusem stacji, otaczających skrzyżowanie od wszystkich stron z wyjściami dedykowanymi z metra na przystanki tramwajowe (poziom -1), a także obiektów naziemnych: wejść/wyjść do metra oraz elementów infrastrukturalnych, w tym czerpnio-wyrzutni powietrza. Podstawowe wyjścia ze stacji uzupełnione są o wspomniany metropolitalny multimodalny układ przejść podziemnych pod skrzyżowaniem ul. Powstańców Śląskich i ul. Górczewskiej. Zaprojektowano p o 2 wejścia d o stacji w głowicy wschodniej i zachodniej, zlokalizowane po obu stronach ul. Górczewskiej (poziom -1) i rozbudowane o zespół przejść podziemnych pod skrzyżowaniem (poziom -1), które umożliwiają bezkolizyjne przejście we wszystkich kierunkach oraz na wyspowe przystanki tramwajowe. W każdej z głowic stacji zaprojektowany został megalampion strukturalny łączący parę schodów ruchomych oraz schody stałe. Ściany zatorowe ukształtowano jako perforowane przerdzewione powtarzalne rytmicznie sekwencje paneli stalowych o powtarzalnym reliefie. Ustrój akustyczny w formie kasetonów zamontowanych w układzie skośnym w stosunku do ścian zatorowych rozpostarty jest nad halą peronową wraz ze zintegrowanymi w nim elementami oświetlenia. Zastosowano naturalne materiały architektoniczne o długim okresie trwałości: posadzki kamienne i lastrykowe, wielobarwne mozaiki w okolicach schodów, stal werniksowaną, szkło białe odżelazione, panele stalowe wypełnione ceramiką, tynk akustyczny. Obiekty naziemne zaprojektowano w konstrukcji stalowej szkieletowej z przeszkleniami szedowymi, w rytmie industrialnym. Wykonano szczegółową pracę studialną układów chromatyczno- materiałowych i światła w obszarze całej stacji, jej części podziemnej i nadziemnej. Stacja metra dostosowana jest dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się i innymi niepełnosprawnościami.
52.239115667667, 20.912346839905